zondag 15 maart 2009

Tipjes en truukjes op een verjaardag-dag

Vandaag heb ik niet zoveel tijd om te bloggen. Mia verjaart en dat gaan we samen vieren.
Maar toch laat ik jullie niet in de steek.
Ik serveer jullie een paar tipjes en truukjes waarvan ik hoop dat ze voor jullie geen oud nieuws zijn.
Hier gaan we dan.

  1. Heb je ergens een pdf-bestand dat je naar een Word-bestand zou willen omzetten om het zo verder te kunnen bewerken?
    Dat kan je online doen op de PDF to Word –site.
    Als wat je moet doen is:
    a. je pdf-bestand uploaden
    b. zeggen in welk formaat je het wil omzetten (doc of rtf)
    c. je e-mailadres geven zodat ze je het bestand kunnen sturen.

    PDF2Word
    Om naar de site te gaan kan je op bovenstaand beeld klikken .

  2. Als je in Word een zin wil onderstrepen dan wordt alles in die zin onderstreept, d.w.z. de woorden, maar ook de leestekens en de spaties.
    Wil je dat niet? Hou dan Ctrl + Shift + W samen ingedrukt en alleen de woorden worden onderlijnd!

  3. Je zal zelf al ondervonden hebben hoe peperduur printerinkt en toner wel zijn.
    Wil je iets zuiniger worden in het gebruik, kies dan voor Ecofont.
    Dit lettertype maakt letters met gaatjes zoals je hieronder kan zien.
    Volgens de ontwerpers verbruik je zo 20% minder inkt of toner.
    De moeite waard.
    Ik heb Ecofont in elk geval in Word als mijn standaard-lettertype ingesteld.
    Je kan het gratis downloaden. Door op het beeld hieronder te klikken kom je op de site.
    Ik vind het gemakkelijkst om direct het ttf-bestand te downloaden en dat dan naar c:\Windows\Fonts te verplaatsen.
    Zo kan je je van nu af rijk typen…

    Ecofont

Ziezo dat was het voor vandaag. Ik hoop dat er toch iets bruikbaars bij zit.
Nu ga ik mijn jarige wakker maken. 64 kussen, dat wordt werken!

4 opmerkingen:

  1. Hopelijk zijn al die kussen ondertussen uitgedeeld. Ook van ons hier nog een dikke proficiat aan de jarige en onze kussen mag je ook nog doorgeven. fijn dat we weer wat word-tips meekrijgen.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben er juist mee klaar Maria.
    Tijd om weer te gaan slapen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie blog Hervé!

    Groetjes van Maarten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop dat er zo nu en dan ook voor u iets interessants in staat.

    BeantwoordenVerwijderen