maandag 10 augustus 2009

Eerst even een paar afspraken verduidelijken

Mijn berichtje voor vandaag (over Kepler) vind je wat lager, maar voor een goed gebruik van mijn blogje zet ik toch eerst even een paar afspraken op een rijtje.
  1. als ik een deel van de tekst wil benadrukken zet ik dat in rood
  2. als een deel van de tekst geel is, wil dat zeggen dat achter dat stukje tekst een link verborgen zit. Als je er met de muis over beweegt, verandert de pijlcursor in een handje en zie je dat het stukje tekst onderlijnd is. Je kan er dus op klikken en dan ga je naar een andere site met meer informatie over het onderwerp. Na klikken op een link verandert dat stukje tekst in paarsblauw.
    Opmerking: ook de titel van elk bericht is geel. Als je op de titel van een bericht klikt opent het bericht in een aparte pagina.
  3. als je mijn blog leest via een RSS-reader, zal de kleur van een link niet geel zijn, maar waarschijnlijk blauw en onderlijnd.
  4. achter beelden en foto's zit ook soms een link. Maar dit is niet altijd het geval. Dat moet je zelf uitzoeken. Let weer op de cursor: pijl wordt handje.
  5. soms (maar niet altijd) kan je door klikken op een beeld of foto een grotere weergave zien. Ook dit moet je zelf uitzoeken.
  6. de kolom rechts op mijn blogpagina, bevat allerlei randinformatie.
    Je kan er ook een Google-zoeker vinden waarmee je specifiek naar onderwerpen in mijn blogberichten kan zoeken.
    En als je op het "Live Traffic Mapje" klikt, kan je zien waar mijn lezers overal zitten.
    Soms sta ik daar zelf verstomd van...
Happy reading!

Hervé

Geen opmerkingen:

Een reactie posten