vrijdag 9 oktober 2009

Hou alles in balans

In iedere man schuilt blijvend een kind.
In iedere vrouw ook hoop ik.
Met “de blokskes” spelen, torentjes bouwen en ze doen omvallen. Dat zijn zowat de allereerste spelletjes in mijn herinnering.
En ik ben zo’n stapelspelletjes blijven spelen.
Regelmatig nog, als we met familie en vrienden samenzitten, haal ik de Jengadoos boven.
Je kent dat spelletje ongetwijfeld: om beurten een blokje weghalen en het boven op de stapel leggen. En er voor zorgen dat de stapel niet omvalt…

Jenga
Ik weet dat daar online-versies van bestaan. Maar die ersatz is niet spannend genoeg om als alternatief te kunnen dienen.
Maar om toch uw en mijn blokskeshonger te kunnen stillen bied ik jullie vandaag Perfect Balans aan.
Het spel is simpel. Met de muis plaats je de gekleurde voorwerpen op de grijze “staander”. Met de rechtse pijltjestoets kan je de voorwerpen draaien als je dat nodig vindt. En je zal snel ondervinden dat dit echt moet.
Klik op het beeld hieronder en hou alles in balans
Eén tip nog: om het spel te starten moet je op je toetsenbord de R indrukken. De rest ondervind je zelf wel.

image

Geen opmerkingen:

Een reactie posten