zondag 3 januari 2010

Wereldtijden tot op straatniveau

Ons Leen en Maarten zijn gisteren thuis gekomen van hun huwelijksreis naar Thailand.
Ik heb me dan ook de laatste dagen wat bezig gehouden met het opvolgen van de vliegreizen die ze maakten van Phuket naar Bangkok en dan verder naar Amsterdam-Schiphol.
En natuurlijk ook met de tijdsverschillen tussen de Aziatische wereld en West-Europa.
Een gewone zoekopdracht in Google zoals “current time in Bangkok” levert je natuurlijk onmiddellijk resultaat.
En er bestaan voor Windows Vista en Windows 7 goede bureaubladgadgets die permanent zoveel klokken met lokale tijden op je bureaublad toveren als je zelf wil.
Zo was er bij mij de laatste weken dit te zien:

uurverschil
Maar nog handiger vond ik volgende Finse Google Maps-toepassing.
Daarmee kan je van om het even welke stad of gemeente de tijd opvragen en onmiddellijk krijg je de ligging op de kaart én een analoog klokje met de plaatselijke tijd.
Je mag wel niet vergeten om even op de “Make Sure”-button te klikken om de tijdzone correct in te stellen.
Klik op maar eens op onderstaand beeld om het uit te testen.

image
Uiteraard kan je de weergave kiezen: kaart, satelliet, terrein.
En je kan zoomen en schuiven naar believen: de klok schuift mee.
Zo zie je hieronder hoe laat het was in Romershoven toen ik dit berichtje schreef:

image
Weer een mooie Google Maps-mashup.
Ik heb hem dan ook onmiddellijk bij mijn favorieten ondergebracht.
Ik weet nu altijd en overal hoe laat het is.
Zelfs in de Zoutenaaiestraat te Zoutenaaie...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten