vrijdag 26 februari 2010

Huishoudboekje

Mijn puzzelke van deze week gaat over huishoudbudget.
Niet dat ik krenterig ben, maar ik weet graag wat er uitgegeven wordt.

image 
In verband daarmee zit ik met het volgende ”probleem”.

En paar dagen geleden ging Mia winkelen.
Ze wilde alles cash betalen.
Neen, je moet niet onmiddellijk aan witwaspraktijken denken. Die moeite was het bedrag niet waard.

In de eerste winkel gaf ze al de helft uit van wat ze bij had + 4€.
In de tweede winkel gaf ze de helft uit van wat ze nog over had + 2€.
En in de derde winkel gaf ze weer de helft uit van wat ze nog over had + 1€.
Toen ze dan haar centjes telde, zag ze dat er nog juist 2€ in haar portemonneetje zat.
Een vierde winkel bestormen zat er dus niet meer in.

Maar ik vraag me af met hoeveel cash geld Mia aan haar winkelavontuur begonnen was?
Als je het weet, mail het me dan: herve.tavernier2@pandora.be.
Maar doe dat ten laatste zondagavond.
Want maandag begint een nieuwe maand en de februari-rekening in mijn huishoudboekje moet kloppen!

image

Geen opmerkingen:

Een reactie posten