dinsdag 23 februari 2010

Oplossing van een vrijdagpuzzelke op zaterdag

Het rekenpuzzeltje dat ik jullie vorig weekend voorschotelde was toch niet té moeilijk denk ik.
De oplossing:
imageEr waren 9 lezers die deze oplossing vonden.
Proficiat in alfabetische volgorde: Annie, Arjan, Geert, Lutgart, Lydia, Niels, Marcel, Rob en Roger!
Velen onder jullie geven er nog een woordje uitleg bij, maar het strafst vond ik toch het bewijs van Geert.
Geert vond er niet beter op dan er een programmaatje in C voor te maken, dat hem oplossing leverde in “een paar hondersten van een seconde” zoals hij zelf schrijft.
Straffe kost vind ik dat. Maar Geert is dan ook een ervaren programmeur.

Ik hoop dat jullie zich allemaal een beetje geamuseerd hebben, ook als je de goede oplossing niet vond.
En ik ben al naarstig op zoek naar een volgende opgave tegen zaterdag vrijdag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten