dinsdag 8 juni 2010

Een flessenopener

Gisteren kwam ik bij mijn dagelijkse internetspeurtocht op de site van Cook’s Illustrated terecht.


En ik vond er een aantal interessante tips om je keukenvoorraad fris te houden.
Als chocoladeliefhebber wist ik al wel dat je die lekkere reepjes niet in de koelkast of diepvries mag bewaren, want dan komt er een minder appetijtelijk wit laagje op.

Voor de andere tips verwijs ik naar de site, maar ééntje wil ik hier toch nog kwijt.
Wellicht is het jullie ook al eens gebeurd.
Een een fles grenadine of (hoest)siroop is maar niet open te krijgen: de draaidop zit onwrikbaar vast.
Cook’s Illustrated geeft ons een simpel “tante Kaatje” om dat in de toekomst te voorkomen.
Dompel een tipje papier van de keukenrol in wat slaolie en wrijf daar de draadgroeven van de fles lichtjes mee in.
De draaidop komt in het vervolg gegarandeerd zonder problemen los!


Weeral een stukje miserie uit de wereld geholpen.
Maar je moet wel eerst die fles nog open krijgen…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten