zondag 20 juni 2010

Kindleplezier

Ik heb hem nu een week.
Gekregen voor vaderkensdag.
En op een paar dagen vanuit Amerika in Romershoven geleverd.
Mijn Kindle DX.
   image
Ik heb lang getwijfeld of zo’n Kindle wel een goede keuze zou zijn.
Er is natuurlijk ook de iPad. En die heeft kleur en al die andere verlokkelijke iPhone-toepassingen.
Maar de kostprijs is een pak hoger en de kwaliteit van de geïntegreerde e-boeklezer is naar het schijnt een stuk minder dan die van de Kindle.
Ik heb de knoop dus maar doorgehakt en voor de e-reader van Amazon gekozen. Ik ben tenslotte een veellezer van Engelstalige boeken. En daarvoor is de Kindle perfect geknipt

image
 
Een sober, mooi ding, met een schitterend zwart-wit leesscherm.
En handig te navigeren.
Met de Kindle DX haal ik in een mum van tijd draadloos (via het Edge- of 3G-netwerk) e-boeken binnen uit de enorme voorraad van Amazon.
Omwille van het netwerkgebruik is de kostprijs per boek iets hoger dan voor de gedrukte versie. Maar er zijn geen portkosten, zodat het resultaat alles bij elkaar voordeliger uitvalt.
 
Het intern geheugen bedraagt 4 GB.
Gezien het een om zwart-wit scherm gaat, is dit voldoende om maar liefst 3500 e-boeken op te slaan.
Maar dat is niet eens nodig omdat alle e-boeken die je via Amazon koopt, in een archief op een computer van de boekengigant worden opgeslagen, waar ze onmiddellijk downloadbaar zijn.

Ik sleur mijn Kindle nu overal mee: in de living, in de keuken, in bed, op het toilet.


Op dit moment ben ik “The Immortal Life of Henrietta Lacks” van Rebecca Skloot aan het lezen.
Een boek over een jong aan kanker gestorven Amerikaanse negerin, die zonder het te weten de medische wetenschap enorme diensten heeft bewezen. En nog bewijst.
Ik kom op dat boek binnenkort zeker nog eens terug.

Vaderdag 2010 was dus voor mij een extra fijne dag.
En ik kreeg zelfs een fles lekkere wijn op de koop toe.
Maar geen das

Geen opmerkingen:

Een reactie posten