zaterdag 25 december 2010

Zalig Kerstfeest!

KERSTSTAL
Foto: Roger Stulens - Kerststal kerk Romershoven

Aan allen een Zalige Kerst!
Laten we in een betere, vredevollere toekomst blijven geloven.
Laten we de schuld van wat er misloopt niet op anderen schuiven, maar zelf én samen aan verbetering werken!

De herbergier

Waarom wordt ik door alle eeuwen
Beticht van onbarmhartigheid?
Ik zou het wel uit willen schreeuwen:
Ik kón niet anders in die tijd!
Ach ja, u hebt wel makkelijk praten,
Maar moest ik dan een zwangere vrouw
Tussen die ruwe mannen laten?
Als zij haar kind dáár krijgen zou
Dan was zij ook niet te benijden.
Dus heb ik hen naar de stal gebracht;
Ze waren dankbaar en bescheiden.
(Ik vroeg hen geen geld voor deze nacht)
En toen de herders mij vertelden
Van het licht en van het hemels lied
Dat engelen zongen in de velden,
Geloofde ik mijn oren niet:
Want in mijn stal werd Hij geboren
Wiens komst zo lang reeds was voorzegd.
Waarom moest ik dan steeds weer horen:
’Die herbergier was hard en slecht?'


Gedicht van Nel Benschop (1918 - 2005).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten