donderdag 24 maart 2011

De koningin en de wrat

Jarenlang heb ik een wrat gehad om mijn linkerhand, in de “vouw” tussen mijn duim en mijn wijsvinger.
Buiten het feit dat “het ding” er zat en dat ik er zo nu en dan wat zat aan te pulken, had ik er weinig last van.
En op een zekere dag was die wrat verdwenen.
Ik herinner het me nog zeer goed: we waren met een groep vrienden op reis in Kreta. En we waren de Samaria-kloof aan het doorstappen.

image

En geloof het of niet, maar ons gesprek ging over wratten en hoe je die kon laten “wegbidden” door mannen en vrouwen met paranormale gaven.
Toen zag ik het plots: die oneffen bobbel op mijn linkerhand was verdwenen!
Zomaar, zonder dat ik het wist en zonder wrattenbidders.

Maar niet iedereen heeft zoveel wrattengeluk.
Tiye, de naar het schijnt voor de rest heel mooie grootmoeder van farao Toetanchamon, had een wrat… op haar voorhoofd!
Opvallender kan wel niet…

Queen Tiye

Dat het extra stukje huid op het voorhoofd van mummie KV35EL, van een wrat afkomstig is, is de mening van Mercedes González, directeur van het Instituto de Estudios Científicos en Momias in Madrid.
De archeologe ontdekte het opvallend stukje huid toen ze de mummie bestudeerde in het museum van Cairo.
Volgens andere archeologen is het niet noodzakelijk een wrat geweest.
Het kan ook een goedaardige tumor geweest zijn.

Wat er ook van zij, een “tache de beauté” was het zeker niet.
Of toch? Een schoon wratje is ook niet lelijk...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten