donderdag 12 mei 2011

Google afbeeldingen: nu te sorteren op onderwerp

Voor mijn blogje moet ik dagelijks naar foto’s, tekeningen, cliparts,… zoeken die de inhoud van mijn berichtjes illustreren.
Als dat niet lukt, dan moet ik maar zelf iets in mekaar zetten. Met Paint bijvoorbeeld.
Maar Google Afbeeldingen is dikwijls een voldoende rijke bron om mij uit de nood te helpen.
En sinds een paar dagen is het zoeken naar geschikte afbeeldingen met Google weer een beetje efficiënter mogelijk.

image

Google Afbeeldingen laat je nu toe om de resultaten van je zoekopdracht per onderwerp te sorteren, zodat je gemakkelijker de beste keuze kan maken.
Een voorbeeld ter verduidelijking.
In mijn blogje heb ik het al meermaals over koffie gehad.
Veronderstel dat ik dit onderwerp wil illustreren.
Als ik in Google Afbeeldingen de zoekopdracht “koffie” intik, krijg ik een overvloed aan beelden door elkaar: koffiebonen; koffietassen, koffiedrinkers,…
Moeilijk om door al die bomen het bos nog te zien.

Maar van nu af aan kan ik de zoekresultaten sorteren in verschillende onderwerpcategorieën: kopje koffie, koffie en thee, koffie verkeerd, koffie zetten enz.
Daartoe moet ik enkel in de zijbalk links “gesorteerd op onderwerp” aanklikken:

  image
Erg handig om tot de beste keuze te komen als je het mij vraagt.
Nog meer uitleg vind je op deze Google site.
En ook volgend filmpje laat goed zien hoe alles in zijn werk gaat:

Handig om de beste keuze te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten