donderdag 29 maart 2012

A Google a day

Met mijn vrijdagpuzzeltjes wil ik jullie aanzetten om op een ontspannende wijze jullie grijsroze hersencelletjes regelmatig eens extra aan het werk te zetten.
Ik ben blij dat van de gemiddeld 80 à 100 dagelijkse bezoekers van mijn blogje er zo’n 10 à 20 wekelijks de puzzelhandschoen opnemen.
10 à 20% volstaat voor mij om in de puzzelboosheid te volharden.
Vrijdag de volgende aflevering dus. Doe dus maar eens mee, ook als je je tot nu toe niet geroepen voelde. Geestelijk en lichamelijk fit blijven: beiden zijn even belangrijk.

En ook Google wil onze hersengymnastiek stimuleren.
Sedert enige tijd publiceert Google zelfs dagelijks een puzzel. Maar dan wel van een andere soort dan mijn wekelijkse opgaven. Bij Google a day gaat het om…een zoekpuzzel. Wat dacht je!
Elke dag rond 18u. onze tijd krijgen we een nieuwe uitdaging voorgeschoteld. Eenvoudig zijn de opdrachten niet. Om het juiste antwoord te vinden is er heel wat zoekvaardigheid vereist.
Maar ook hier geldt: oefening baart kunst. En efficiënt kunnen zoeken op het net is mooi meegenomen.
Proberen dus.
En…tot morgen voor mijn vrijdagpuzzeltje!

image

Geen opmerkingen:

Een reactie posten