vrijdag 4 januari 2013

Babeluttenpuzzeltje

Eergisteren kregen Mia en ik van tante Josette en nonkel Guido een lekker nieuwjaarscadeau.
Een mand met voor elk wat wils, zowel suikervol als suikervrij snoepgoed: een flesje wijn, suikervrije wafeltjes, gevulde speculaas,… en…babelutten.
Babelutten!
Ik moest onmiddellijk terugdenken aan het het kleine winkeltje achter de Gentse Sint-Michielskerk waar ik als kleine jonge regelmatig met mijn tante Leine ”Katrienespekken” tegen de “vallinge” en echte Gentse babelutten mocht gaan kopen.


image

Of de babelutten van Josette echte Gentse babelutten waren laat ik in het midden, maar ze zagen er in elk geval even lekker uit.

Mia besloot de babelutten te verdelen zodat Leen, Maarten en ik een deel (maar daarom niet noodzakelijk een gelijk deel) van die lekkere dingen kregen.
En over die verdeling in drie gaat mijn vrijdagpuzzeltje.

Na een eerste verdeling, waarbij niet alle babelutten uitgedeeld waren, hadden we met ons drie gemiddeld zes babelutten.
Maar toen Mia van de overblijvende babelutten er aan Leen drie bij gaf, had Leen er twee meer dan het nieuwe gemiddelde dat we met ons drieën hadden!
Kan je me vertellen hoeveel babelutten Leen na de eerste verdeling gekregen had?

Haal je grijsroze hersencelletjes uit hun winterslaap en laat het me weten tegen zondagavond: herve.tavernier2@pandora.be
Maandagavond om 21.30u. reken ik hier vóór hoe Leen de eerste keer bedeeld werd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten