dinsdag 1 januari 2013

Herbegonnen!

image

4 maanden quarantaine is voor mij genoeg geweest: ik herbegin vandaag aan een nieuwe reeks mijmeringen.
Niet toevallig heb ik daar de eerste dag van het nieuwe jaar voor gekozen.
1 januari is immers de dag bij uitstek om met goede voornemens aan een verse periode te beginnen.
Ik presenteer jullie dus mijn nieuwjaarsbrief met beloften voor een dagelijks berichtje over wat er reilt en zeilt in het wereldje waarin ik me best thuis voel: wetenschappen en technologie, maar dan van de niet te zware kant.
En met zeker zo nu en dan ook wat “spielerei”.
Want vooral dát mogen we in het komende jaar niet vergeten: maak het leven niet ernstig.
Zorg regelmatig voor een kwinkslag, en een blije lach.
Ik zal ook mijn best doen.
En bij wie kan ik daarvoor beter te rade gaan dan bij goede ouwe Toon.
Geniet mee van zijn optimistische Méditerranée.
Ook als het intussen buiten pijpenstelen giet…


Geen opmerkingen:

Een reactie posten